Zakładanie spółki z o.o.
W tej poradzie poruszymy kwestię jak wygląda procedura zakładania spółki z o.o.
oraz jakie koszty się z tym
wiążą.
Omówimy to zagadnienie, ponieważ do naszego wirtualnego biura w Warszawie zgłaszają się osoby nie do końca poinformowane,
jak taka procedura powinna przebiegać.
Spółka z o.o. może być zawiązana nawet przez jednego wspólnika.
Niezależnie jednak od ilości wspólników należy
stworzyć umowę spółki z o.o.
Umowa ta powinna zostać stworzona przez profesjonalną kancelarię prawną.
Najtaniej jest opisać wszystkie wymagania wspólników co do zakładanej spółki naszemu prawnikowi
a on zarówno wyceni jak i opracuje umowę spółki przez internet : panel usług prawnych
Zgodnie z art. 157 § 2 k.s.h. umowa spółki musi być zawarta w formie aktu notarialnego.
Dodatkowo w art. 157 § 1 wskazane zostały elementy konieczne, jakie powinny się znaleźć w umowie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością.
Do tych elementów należy m.in. siedziba spółki,
ale jest nią miasto a nie konkretny adres - w akcie piszemy "siedzibą spółki jest Warszawa",
ale nie piszemy tam konkretnego adresu.
Adres dla spółki ( np. wirtualne biuro ) potrzebny jest po podpisaniu aktu notarialnego.
W tym celu z aktem notarialnym należy udać się do naszego biura by podpisać umowę najmu.
Życie spółki zaczyna się już w chwili podpisania aktu notarialnego.
W przeciągu sześciu miesięcy od tego faktu spółkę należy zarejestrować w KRS - inaczej ulegnie samorozwiązaniu.
Koszty związane z aktem notarialnym ( maksima )
Z aktem notarialnym wiążą się następujące opłaty.
Należy do nich taksa notarialna za sporządzenie umowy spółki
w formie aktu notarialnego,
która zależy od wysokości kapitału zakładowego.
Przy kapitale 5 tys. złotych wyniesie ona 160 zł + VAT, czyli 195,2 zł (a jeśli kapitał zakładowy ma wynieść
50 tys. zł, to odpowiednio 910 zł + VAT, czyli 1110,20 zł ).
Kolejna opłata jest za odpisy umowy. Maksymalnie jest to 6 zł za każdą rozpoczętą stronę tekstu.
Podatek od czynności cywilnoprawnych stanowi 0,5% kapitału zakładowego pomniejszonego o
koszt umowy w formie aktu notarialnego oraz poniżej opisane koszty związane z rejestracją w KRS.
Po wyliczeniu wychodzi więc on w okolicach 17 zł.
Ostatni koszt u notariusza to notarialne uwierzytelnienie podpisów członków zarządu,
które kosztuje
20 zł od podpisu.
Podane stawki to maksima. Korzystając z usług wyspecjalizowanych firm pomagających założyć spółkę firma taka
współpracuje z notariuszem i korzysta u niego z mniejszych stawek.
Nasza oferta pomocy w zakładaniu spółek jest na stronie
cennik zakładania spółek z o.o. i dotyczy przygotowywania umowy spółki
oraz wypełniania wniosków do KRS z załącznikami,
które są bardzo trudne a składa się je pod rygorem zwrotu wniosku.
Koszty związane z rejestracją w KRS
Wpis do KRS to kwota 1000 zł. Ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym to kwota 500 zł.
Oba koszty są obowiązkowe.
UWAGA ! OD 1 LIPCA 2011 R. ŁĄCZNY KOSZT WPISU W KRS
I OGŁOSZENIA W MONITORZE TO 1000 ZŁ.
Ze względu na spore koszty zakładania i prowadzenia spółek warto korzystać
z wirtualnego biura, szczególnie w Warszawie, by obniżyć sobie koszty stałe prowadzenia spółki.
UWAGA ! Płatność na Monitor Sądowy odbywa się przy składaniu wniosku
o wpis do KRS a listy
od firmy IROMSiG nie mają nic wspólnego z płatnością na Monitor Sądowy.
IROMSiG to prywatne przedsięwzięcie firmy, która tworzy własną bazę
o spółkach i płatność dla
nich nie jest obowiązkowa.
Jeśli Państwa spółka dostała list od IROMSiG proszę to hasło wpisać do wyszukiwarki Google,
by
przestudiować blogi przedsiębiorców i inne informacje o IROMSiG.