Warszawski numer telefonu - dotyczy obu lokali
Warszawski numer telefonu to numer stacjonarny z kierunkowym 22.
Ponieważ nasi klienci bardzo często pochodzą z innych miejscowości i dysponują jedynie
numerem komórkowym to istnieje świetny i prawie darmowy sposób aby
nie tylko mieć warszawski adres firmy ( w dodatku w ścisłym centrum ),
ale też warszawski stacjonarny numer telefonu, który oczywiście można odbierać
na swojej
komórce gdziekolwiek w Polsce ( nie ma szansy by rozmówca usłyszał jakąkolwiek różnicę ).
Jeśli warszawski adres to warszawski numer telefonu
Abonament miesięczny za numer
z kierunkowym
22 to tylko 1,50 zł netto - szok !
Na dzień 15 lipca 2014 roku cennik wybranych usług to :
- utrzymanie konta 1 zł netto
- utrzymanie numeru 0,50 zł netto ( i te oba składniki to razem właśnie 1,50 zł netto )
- usługa włączenia i utrzymania przekierowania - bezpłatnie
- usługa dzwonienia na numer stacjonarny w Polsce 0,05 zł netto za minutę
( naliczanie sekundowe w standardzie ) - usługa dzwonienia na numer komórkowy w Polsce 0,11 zł netto za minutę
( naliczanie sekundowe w standardzie )
Uwaga ! Przekierowanie na komórkę polega na tym, że Twój kupiony numer 022 jakby "dzwoni" na Twoją komórkę.
"Dzwonienie" to odbywa się w milisekundach wobec czego nikt dzwoniący o tym nie wie.
"Dzwonienie" to jest oczywiście płatne tak jak to pokazano w powyższym cenniku.
Usługę dostarcza supervoip.pl - w razie problemów ze swoim numerem zadzwoń na 601 798 080 a właściciel tej firmy pomoże Ci.
Możliwe, że będziesz musiał podać jaki masz login w systemie, więc zapisz go sobie.
Poniżej prezentujemy wszelkie linki, porady, pytania FAQ na temat tworzenia numerów, przekierowań itp.
Najważniejsze linki dotyczące telefonu / faxu z warszawskim numerem od wirtualnego biura :
https://www.supervoip.pl/
Często zadawane pytania - FAQ
Czy to tylko numer stacjonarny czy też mogę wykupić fax albo rozbudować mój serwis ?
Jest dostępny też numer faxu ( musi to być jednak inny numer niż numer telefonu ) - faxy przychodzą na adres e-mail w formacie PDF.
W panelu klienta obsługi telefonu lub faxu można także nadawać faxy.
Usługa numeru telefonicznego jest dość prosta i tania, ale ma bardzo dużo dalszych ciekawych opcji.
Na przykład można mieć komunikat dźwiękowy, który jest inny gdy biuro jest czynne i inny poza godzinami
pracy biura. Jest tam także opcja "aby wysłać fax naciśnij 1" lub "For English press 9".
Dodatkowo rozmowy mogą być nagrywane.
Jednym słowem usługę warszawskiego numeru można w znaczący sposób rozbudować.
Czy aby korzystać z warszawskiego numeru telefonu muszę podpisać umowę ?
Nie. Aby korzystać z warszawskiego numeru telefonu wystarczy się zarejestrować na stronie :
https://www.supervoip.pl/
i numer będzie od razu aktywny.
Umowy podpisujemy tylko na wirtualne biuro.
Warszawski numer jest usługą prepaid.
Czy są wystawiane faktury VAT ?
Tak, za każde doładowanie konta klient otrzymuje fakturę VAT automatycznie.
W jaki sposób pobierana jest opłata za utrzymanie konta ?
Opłata jest pobierana z góry za każdy miesiąc. Opłata jest pobierana z konta automatycznie.
Konta są kontami przedpłacanymi. Należy doładowywać konta i utrzymywać na nich dodatni stan.
Jak doładować konto ?
Konto można doładować przez Płatności internetowe lub zwykły przelew.
Po zalogowaniu kliknij "Doładuj konto" po lewej stronie głównego ekranu panelu. Później po prawej zainicjujesz deklarację wykonania przelewu bankowego. Zostanie pokazany numer rachunku, na który należy przelać pieniądze oraz odpowiedni unikalny tytuł płatności.
Pieniądze z doładowań przez Płatności internetowe wchodzą na konto od razu i od razu jest tworzona faktura w PDF.
Jak podpiąć przekierowanie numeru na komórkę ?
Po założeniu konta lub zalogowaniu się na swoje konto na stronie :
https://www.supervoip.pl/
widzimy ogólne podsumowanie naszej aktywności w panelu i na wykupionym numerze.
Klikamy na zakładkę "Moje konto" i na środku ekranu widzimy nasz warszawski numer telefonu.
Jest przy nim napis "Połączenie lokalne" pogrubioną czcionką.
Dodatkowo jeśli numer jest dopiero co wykupiony to stan konta w naszym panelu jest ujemny, gdyż pobrane zostały środki na miesięczną prowizję utrzymania konta. Warto więc wykonać doładowanie, ponieważ przy stanie ujemnym nasz numer nie będzie działał a po pewnym okresie utrzymywania się stanu ujemnego nawet wygaśnie.
Na lewo od naszego numeru telefonu jest napis "Numer publiczny".
Klikamy w ten napis.
Na kolejnym ekranie widzimy tabelkę "Przypisane numery PSTN". W tabelce przy naszym numerze jest takie zdanie : "Zainstalowana usługa – połączenie lokalne, konfuguruj, zmień".
Klikamy w opcję "Zmień" i z listy rozwijanej wybieramy "Przekierowanie bezwarunkowe".
Pojawia się małe okienko na wpisanie naszego numeru komórkowego
oraz przycisk "Zapisz".
Po zapisaniu i odczekaniu paru chwil możemy zadzwonić na nasz numer stacjonarny
i nasze połączenie zostanie przekierowane na komórkę.
Oczywiście proszę nie dzwonić z tej komórki,
na którą ma być przekierowanie, bo będziecie Państwo dzwonić sami do siebie.
Przekierowanie działa, gdy saldo w panelu jest dodatnie.
Proszę dbać o doładowania swojego telefonu.
Jak zrobić powitanie oraz centralkę na swoim stacjonarnym numerze ?
Dostępne są dwa powitania. Jedno powitanie odtwarzane jest w godzinach pracy naszego biura a drugie w godzinach, gdy nasze biuro jest nieczynne. W powitaniu odtwarzanym w godzinach pracy biura jest opcja nadania faxu, porozmawiania po angielsku lub poczekania na zgłoszenie się operatora.
Najpierw musimy więc nagrać powitania. Nagrania można zakupić w sklepie internetowym ivona.com
Jest to legalny zakup z licencją komercyjną i fakturą VAT. Pamiętajmy, że nie mamy kupić programu Ivona za tysiące złotych, ale potrzebne nam nagrania za kilka złotych.
Ivona to syntezator mowy. Na stronie należy założyć konto - zalogować się i odnaleźć możliwość wygenerowania nagrań. Nagrania te są płatne, ale koszty są rzędu 5-8 zł za nagranie.
Wpisujemy treść nagrania z klawiatury i generujemy nagranie w postaci pliku wav, 8 kHz (telekomunikacja).
Mamy więc już stworzone 2 pliki - jeden, który będzie odtwarzany na numerze w godzinach pracy firmy
i drugi, który będzie odtwarzany w godzinach, gdy firma jest zamknięta.
Teraz logujemy się do naszego panelu klienta na stronie wirtualnego biura :
https://www.supervoip.pl/
Wchodzimy w "Moje usługi" i dodajemy usługę globalną ( niżej niż zwykłe usługi ).
Usługa ta nosi nazwę IVR.
Po dodaniu usługi IVR mamy link "pliki audio". Pod linkiem tym dodajemy stworzone wcześniej pliki
i nadajemy im stosowny opis, by rozróżniać, który był dla godzin pracy a który dla godzin poza pracą.
Po dodaniu plików warto zainteresować się czy mamy już w panelu dodany oddzielny numer na fax.
Jeśli chcemy, by nasze powitanie miało w treści "aby wysłać fax naciśnij 1"
- tak jak to jest w przypadku naszego numeru wirtualnego biura - to w panelu trzeba mieć oddzielny numer na fax.
Wchodzimy w menu w Moje usługi i pod naszym numerem stacjonarnym jest lista "usługi dostępne" - nie mylić z usługami globalnymi, które są niżej.
Z listy usług dostępnych wybieramy "Wirtualny fax - odbieranie".
Później wybieramy numer kierunkowy i numer faxu oraz podajemy adres e-mail, na który mają przychodzić faxy. Na koniec klikamy "Aktywuj usługę".
Mając fax możemy teraz zająć się konfiguracją IVR, czyli zachowań w trakcie odtwarzania pliku z powitaniem.
W "Moich usługach" klikamy w IVR i tworzymy nowy szablon.
Jest to na górze - "Tworzenie szablonów" - "Nazwa" ( tu wpisujemy nazwę )
i jest przycisk "Dodaj", który klikamy.
Szablon pojawia się w tabelce i klikamy przy nim polecenie "Edytuj".
Ustawiamy akcje za pomocą "Ustaw akcje dla pozycji" i wybieramy "Warunek czasu" i klikamy "Dodaj". Nazywa się to "Warunek czasu", gdyż chodzi o czas pracy biura lub czas poza godzinami pracy biura.
Ustawiamy warunek czasu, czyli, że np. od poniedziałku do piątku od 8.30 do 16.30 życzymy sobie jakiś określonych zachowań.
Wszystko to co będziemy ustawiać w dół od boxu "Warunek czasu" dotyczyć będzie zachowań dla ustawionych godzin : od poniedziałku do piątku od 8.30 do 16.30.
To co ustawimy po prawej od warunku czasu dotyczy godzin przeciwnych, czyli wieczorem, w nocy i w weekendy.
Po ustawieniu danych w konkretnym boxie zawsze zaznaczamy "Zapisz".
Co ustawiamy poniżej warunku czasu :
- "Centrala menu" oraz w niej "Odtwórz plik" - wybieramy odpowiednią nazwę pliku
( pamiętamy o zapisywaniu stanu w boxie )
- dodanie pozycji do centrali menu - będzie to pozycja pierwsza, pod którą w pole numer można wpisać 1 - będzie to zachowanie do tekstu "aby wysłać fax wybierz 1" - w pozycji tej wybieramy akcję, która nazywa się "Wirtualny fax - odbierz fax" - pamiętamy o klikaniu "dodaj" albo "zapisz" po wszelkich naszych wyborach
- jeśli w powitaniu chcemy mieć jakiś dodatkowy tekst mówiący o możliwości naciśnięcia jakiegoś numeru
np. "For English press 9" albo "sekretariat wybierz 8, księgowość wybierz 9" itd. to ustawiamy kolejne pozycje do centrali. Dla przykładowej pozycji " For English press 9" jako akcje wybieramy "Przekierowanie". Po dodaniu takiej akcji pozostaje wpisać numer, na który ma zostać przekierowana rozmowa i zapisać zmiany. Pod wpisywanym numerem widzimy tekst "czas połączenia" - jest to czas w sekundach jak długo nasz numer wirtualny ma próbować się dodzwaniać na numer, na który jest przekierowanie
- na dole pionowego drzewa z pozycjami musimy uzupełnić jeszcze boxy : "Kiedy użytkownik nic nie wybierze" oraz "Kiedy użytkownik dokona złego wyboru". Kiedy nic nie wybierze - komunikat systemowy
i przekieruj na numer publiczny - tu wpisujemy nasz docelowy numer np. komórki, który zamierzamy odbierać.
Kiedy dokona złego wyboru - może się połączyć po prostu z operatorem.
Po prawej stronie na górze ( "Gdy warunek czasu nie zostanie spełniony" ) ustawiamy odtwarzanie komunikatu i wybieramy komunikat, w którym mamy nagrane, że nasza firma nie jest obecnie czynna.
To drzewo zachowań, które ustawiliśmy nazywa się schematem IVR.
Ten schemat musimy jeszcze podpiąć pod nasz numer stacjonarny. Wybieramy więc z menu "Moje usługi"
i koło numeru mamy napis "Konfiguruj numer". Klikamy w ten napis.
Widzimy, że dla tego numeru zainstalowaną usługą jest połączenie lokalne. Z listy rozwijanej wybieramy nową usługę. Jest to IVR. Wybieramy szablon i naciskamy "Zapisz".
Dodatkowo wszystkie połączenia między wirtualnym numerem a numerem, na który jest on przekierowany mogą być nagrywane. Tak mamy ustawione na numerze wirtualnego biura. Aby włączyć nagrywanie połączeń wchodzimy w menu "Moje usługi" i dodajemy z listy dolnej usługę globalną "Nagrywanie rozmów wychodzących".
Zostaniemy znowu skierowani na "Moje usługi". Należy kliknąć w dodaną usługę "Nagrywanie rozmów wychodzących" i zobaczymy opcje "włącz - wyłącz". W ten sposób włączamy usługę, zapisujemy zmiany.
Kto dostarcza usługę, gdzie dzwonić jak mi to wszystko nie działa albo czegoś nie
umiem zrobić, gdzie znaleźć aktualny cennik połączeń ?
Usługę dostarcza supervoip.pl - w razie problemów ze swoim numerem zadzwoń na 601 798 080 a właściciel tej firmy pomoże Ci.
Na wyżej wskazanej stronie jest zawsze aktualny cennik, jednakże nie powinien on
odbiegać od tego co opisujemy, gdyż tak niskie ceny obowiązują już od 2011 roku.
Podane na stronie wirtualnego biura ceny są netto. Należy doliczyć aktualnie obowiązującą stawkę VAT. Obecnie jest to 23%.