Pożyczka dla mikroprzedsiębiorców – Tarcza Antykryzysowa
W związku z epidemią koronawirusa rząd przygotował szereg ważnych dróg pomocy dla przedsiębiorców.
Ponieważ wirtualne biuro skupia raczej podmioty mikro to informujemy niniejszym,
iż dla podmiotów typu mikro przygotowane są dwa rozwiązania :
- zwolnienie z opłacania ZUS, jeśli przychody wynoszą poniżej około 15 tysięcy złotych miesięcznie ( zwolnienie trwa 3 miesiące ),
- pożyczka 5 tys. zł bez względu na wielkość przychodów, która może być umorzona.
W sprawie wszelkich szczegółów proszę czytać strony rządowe.
Możemy jedynie podkreślić, iż zawierając umowę pożyczki warto w domowym kalendarzu wpisać sobie termin
3 miesięcy od otrzymania pieniędzy na konto.
Po trzech miesiącach od otrzymania pieniędzy na konto zaczyna biec termin na złożenie wniosku o umorzenie tej pożyczki. Termin ten wynosi jedynie 14 dni.
Warto więc od razu po otrzymaniu pieniędzy zaznaczyć sobie to wszystko w kalendarzu, by nie zapomnieć.
Jeśli nie złoży się wniosku o umorzenie to pożyczkę po prostu trzeba spłacać.
O pożyczce traktuje artykuł :
https://bezprawnik.pl/pozyczka-dla-mikroprzedsiebiorcow/
Wniosek o pożyczkę znajduje się na stronie https://www.praca.gov.pl/
Na stronie tej można się zarejestrować używając Profilu Zaufanego.
Wniosek o pożyczkę znajduje się pod logo Tarcza antykryzysowa i później żółta ikona z napisem "Wniosek o udzielenie pożyczki na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy PSZ-PKDG".
Wniosek teoretycznie zawiera dwa załączniki z tym, że okazuje się, że załącznika Excel w ogóle nie trzeba drukować, gdyż po prostu został umieszczony we wniosku elektronicznym jako formularz do klikania i wypełnienia.
Załącznika – umowy o pożyczkę nie wiadomo czy drukować i podpisać ręcznie czy nie.
Najważniejszą rzeczą jest by umowa o pożyczkę była w jednym pliku i by był to plik PDF.
Także jeśli ktoś umowę będzie chciał wydrukować i podpisać to skan musi być zrobiony do pojedynczego pliku w PDF mającego mniej niż 1 MB.
Nie wiadomo czy umowę trzeba podpisywać ręcznie długopisem czy też samo załączenie jej wystarczy, gdyż słowo "podpisywać" może oznaczać podpisanie Profilem Zaufanym, ale dokładnie tego nigdzie nie sprecyzowano.
Na dzień 22 kwietnia 2020 jest to niejasne i nie wynika z instrukcji wypełniania tego wniosku.
W przypadku braku skanera, który łączy wiele skanów w jeden PDF, w internecie dostępny jest program https://pdfsam.org/
Program jest intuicyjny. Upuszcza się PDF-y do okienka i klika przycisk połącz.
Warto by konto bankowe Państwa firmy, które trzeba wpisać do wniosku, widniało na białej liście kont :
https://www.podatki.gov.pl/wykaz-podatnikow-vat-wyszukiwarka
Zespół VSL-System