Outsourcing biura i nie tylko
Wirtualne biuro to właśnie outsourcing biura.
Na 68 metrach w ścisłym centrum, na przeciwko Dworca Centralnego znajdziesz swoje gotowe biuro
a w nim sekretarkę, automat z wodą, urządzenie wielofunkcyjne ( skaner, drukarka, kopiarka ), osobne sale.
Sale, jeśli wniesiesz do nich laptop mogą po prostu posłużyć jako biuro na godziny.
W dodatku godziny te są wliczone w abonament wirtualnego biura.
Wirtualnie wspierać Cię będzie także prawnik i lokalny numer telefonu, którego założenie trwa 30 sekund.
Realnie - przyjść może do Twojego biura na godziny księgowa, albo osoba, która specjalizuje się w zakładaniu spółek.
Poruszmy więc głębiej temat outsourcing'u.
Outsourcing – doskonała strategia zarządzania
Outsourcing (z angielskiego outside-resource-using) to rozwiązanie cieszące się coraz większą popularnością – zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, gdzie odgrywa znaczącą rolę w rozwoju przedsiębiorstw. W istocie jest to przekazywanie zróżnicowanych zadań, funkcji i obowiązków podmiotom zewnętrznym, które specjalizują się w danej dziedzinie. Zlecanie niektórych zadań innym firmom jest szczególnie opłacalne w sytuacji, gdy samodzielne ich wykonywanie jest nieefektywne – zarówno jeżeli chodzi o wydajność funkcjonowania przedsiębiorstwa, jak również jego finanse.
Czy warto ?
Według ekspertów outsourcing jest jednym z najważniejszych sposobów zarządzania firmą,
jaki powstał w ciągu
ostatnich kilkudziesięciu lat. Z jego dobrodziejstw korzystają największe światowe koncerny, które poprzez ograniczenie
własnych obowiązków, mogą skupiać się na głównym celu prowadzonej działalności. Jest to przede wszystkim sposób na
poprawę wydajności w firmie – nie trzeba tworzyć nowych działów, zatrudniać specjalistów i rozdzielać obowiązków.
Wystarczy wynająć podmiot
z zewnątrz, który zajmie się określonymi zadaniami i całkowicie odciąży kierownictwo oraz
zatrudnionych pracowników.
Podstawową korzyścią płynącą z outsourcingu jest zmniejszenie kosztów prowadzenia działalności
oraz
podwyższenie jakości funkcjonowania firmy – skorzystanie z usług specjalistów wiąże się z tym,
że wykonają oni swoje
zadania w pełni profesjonalnie. Do innych zalet outsourcingu należą:
- poprawienie elastyczności firmy oraz dostęp do fachowej wiedzy i technologii,
- podział ryzyka, a co za tym idzie poprawienie bezpieczeństwa firmy,
- możliwość skupienia się na podstawowych działaniach przedsiębiorstwa i zatrudnieniu najlepszych pracowników,
- odciążenie niektórych działów w przedsiębiorstwie,
- dostęp do specjalistycznych porad, ogromnej wiedzy oraz nowoczesnych technologii,
- polepszenie kontaktów z klientem.
Ze względu na dużą konkurencję panującą na rynku bardzo trudno skupić się firmie na wszystkich elementach działalności i w większości przypadków jest to nieopłacalne. Dlatego z outsourcingu korzystają firmy specjalizujące się w różnych dziedzinach – bankowości, telekomunikacji, transporcie, logistyce, obsłudze klienta, marketingu i nie tylko.
Zagrożenia
Wszystko ma dwie strony medalu i podobnie jest w przypadku outsourcingu. Niesie on pewne zagrożenia, szczególnie
wtedy, gdy skorzystanie z jego możliwości będzie nieprzemyślane. Podstawowym problemem może być wybór
zewnętrznego podmiotu o niewystarczających kwalifikacjach, który nienależycie wywiąże się z realizowanych zleceń.
Niezwykle istotne jest również to, by odpowiednio ustalić cele strategiczne, bowiem wynikające z tego błędy mogą wiązać
się z pogorszeniem jakości świadczonych usług i tym samym porażkę z konkurencją. Strategia to w tym wypadku
podstawa – także w przypadku konieczności rozplanowania transferów i zwolnień pracowników.
W ramach outsourcingu polecana jest szczególnie długoterminowa współpraca z zewnętrznymi firmami – jest ona
najbardziej efektywna zarówno pod kątem jakościowym, jak i finansowym.
Autor : Maciej Wiśniewski.
Data utworzenia : 9 września 2015 r.