Jaki komputer dla firmy ?
W czasach komputeryzacji, w których niezbędną formą komunikacji jest internet, a komputer służy do pracy, istnieje konieczność
posiadania odpowiedniego sprzętu w niemalże każdym przedsiębiorstwie. Poszukując najlepszego komputera do pracy, warto zwrócić
uwagę na kilka czynników, aby wybór okazał się trafny i pozwolił nam na bezproblemowe oraz wygodne wykonywanie swoich zadań.
Wirtualne biuro wyręcza co prawda od konieczności zakupu komputera do biura w Warszawie,
ale nie oznacza to, iż Twoja firma nie będzie
w ogóle potrzebowała komputera.
Wirtualne biuro często obsługuje firmy, które mają dodatkowe miejsce prowadzenia działalności lub ich właściciele działają w terenie czy u klienta.
W takim wypadku wirtualne biuro odpowiada głównie za dostarczenie dobrego warszawskiego adresu oraz obsługę poczty.
Po pierwsze – stacjonarny czy laptop
Tutaj zdania są podzielone zarówno u klientów wirtualnego biura jak i osób oferujących wirtualną siedzibę, jednak dominują głosy zwolenników komputerów przenośnych. Te stacjonarne mają co prawda zwykle
większe moce obliczeniowe i dają możliwość modernizacji, jednak ich podstawową wadą jest brak mobilności. Notebooka jesteśmy w
stanie przenieść w inne miejsce, zabrać dzięki niemu pracę do domu czy zabrać wszelkie informacje na wakacje, aby być na bieżąco.
Ponadto za laptopa zapłacimy mniej, a w cenie otrzymamy wszystkie funkcje, które będą nam niezbędne do realizowania
podstawowych prac, takich jak pisanie, sprawdzanie i odbieranie poczty, prowadzenie działań w internecie itd.
Urządzenia stacjonarne
polecamy przede wszystkim tym firmom, które zajmują się aspektami graficznymi, np. tworzą materiały reklamowe albo realizują
rozbudowane projekty dla swoich klientów, w związku z czym potrzebują szczególnie wydajnego sprzętu. Jednak i tutaj nie ma reguły,
bowiem powstające obecnie laptopy, zaliczane do górnej półki jeżeli chodzi o specyfikację techniczną, wcale nie pozostają w tyle
jeżeli chodzi o możliwości i wydajność.
Po drugie – nowy czy używany
Wybór jest kwestią indywidualną – wybierając nowy sprzęt posiadamy gwarancję producenta oraz mamy pewność, że będzie on w pełni sprawny i kompatybilny z nowym oprogramowaniem, jednak płacimy więcej. Wirtualne biuro zawsze wybierało sprzęt nowy, gdyż nie wchodzi w grę żadna przerwa w obsłudze korespondencji, które wirtualne biuro odbiera dla swoich klientów. Z kolei w przypadku urządzenia używanego nie mamy pewności czy będzie służył nam długo, bowiem nie znamy jego historii, a stan możemy ocenić jedynie powierzchownie. W tym przypadku polecamy zakup komputerów poleasingowych, które były wcześniej używane przez firmy – posiadają one historię napraw i mamy pewność tego, że były użytkowane w należyty sposób. W tym przypadku decydującym o wyborze czynnikiem może być cena, szczególnie gdy zwracamy dużą uwagę na ograniczanie kosztów.
Po trzecie – parametry
Wydajność komputera, w który zamierzamy zainwestować, jest bardzo istotna, bo to od niej zależy jakie prace będziemy w stanie
wykonywać i jak sprawnie będzie nam to wychodziło. Warto więc zwrócić uwagę na najważniejsze parametry, takie jak: pojemność
dysku twardego (w dzisiejszych czasach standardem jest co najmniej 100 GB), wielkość pamięci RAM (im większa, tym szybciej i
sprawniej wykonamy kilka zadań jednocześnie), a także karta graficzna (do zastosowań biurowych najczęściej wystarczają
podstawowe modele, pozwalające na sprawną obsługę dokumentów tekstowych czy obrazów).
Warto również zwrócić uwagę na system operacyjny oraz oprogramowanie, na których przyjdzie nam pracować. Te dobierane są
indywidualnie, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności i możliwości, jakie pragniemy posiadać.
Do zastosowań biurowych najlepiej nadaje się system Windows. Działa pod nim oprogramowanie Microsoft Office, z którego najbardziej w wirtualnym biurze
przydaje się Outlook i Word.
Po czwarte – komunikacja sieciowa
Dobry komputer dla firmy to taki komputer, który pozwala na sprawną komunikację internetową. Szczególnie ważne jest to w firmach, w których kontakty pomiędzy pracownikami w dużej mierze odbywają się za pośrednictwem komunikatorów internetowych, kontakt z klientem jest często mailowy, a działania oparte są na specjalnie do tego wykonanych systemach i skryptach internetowych. Komputer powinien więc być wyposażony w kartę sieciową oraz połączenia WiFi i bluetooth, co na szczęście jest dzisiaj rynkowym standardem.
Po piąte – wygląd i komfort pracy
W biznesie ważny jest profesjonalizm, dlatego firmy mające bezpośredni kontakt z klientem i posługujący się w trakcie jego trwania
komputerem, powinny zainwestować w designerskie modele, które znaleźć można w ofercie każdego z renomowanych producentów.
Szczególnie polecane są w tej kategorii ultrabooki przeznaczone specjalnie do działań biznesowych – cienkie, lekkie, zgrabne, a przy
tym potężne, zapewnią dobre wrażenie.
Kiedy korzystamy z laptopa w biurze bardzo często, zwróćmy uwagę na to, by matryca w kupowanym modelu była matowa (nie
męczy wzroku i zapewnia doskonałą widoczność), głośność i temperatura pracy nie były zbyt wysokie i by rozmiary były optymalne –
zarówno pod względem ilości dostępnego miejsca, jak też preferencji użytkownika.
Autor : Maciej Wiśniewski.
Data utworzenia : 8 października 2015 r.