Braki wpłat kontra brak jakiegokolwiek emaila o przesyłce
Jak wiadomo braki wpłat wiążą się z koniecznością dokonywania jakiejkolwiek windykacji tychże braków.
Ponieważ czynem zabronionym jest pójście do kogoś z siekierą i odcięcie mu palców
to windykacja
sprowadza się ( początkowo ) do posłania email i sms o braku wpłaty.
Część osób reaguje na email i sms o braku wpłaty i wpłaca pieniądze a część ma to głęboko w .....
Wobec tego email o braku wpłaty wychodzi znowu za kilka dni i tak w kółko.
Jest także część osób, która nie chce otrzymywać emaila o braku wpłaty, mimo że nie zapłaciła.
Osoby te klikają na email, że to jest spam, dzięki czemu są zadowolone, że to już nie przychodzi.
Konsekwencją takiego kliknięcia nie jest tylko kierowanie kolejnej wiadomości do folderu spam u konkretnego użytkownika.
Konsekwencją jest to, że cały serwer np. Microsoftu identyfikuje, że z naszego serwera o numerze IP takim a takim jest
posyłany spam.
Po takiej identyfikacji emaile z naszego serwera są ODRZUCANE przez serwer np. Microsoftu i nie trafiają nigdzie.
Nie trafiają do folderu spam tylko serwer ich w ogóle nie przyjmuje.
Przyczyną jest po prostu Państwa niepłacenie faktur w terminie.
My emaile posyłamy - a potem niektóre serwery zapisują sobie IP naszego serwera, że jesteśmy spamiarzami i nasze emaile już w ogóle nie są wpuszczane na serwer np. Microsoftu.
Posługujemy się tu nazwą Microsoft, ponieważ w marcu 2018 roku pisaliśmy o tym artykuł.
W artykule tym opisujemy, że firma Microsoft opisała nam, że takie właśnie jest ich rozumowanie, to znaczy tak działają ich serwery obsługujące np. hotmail.com, live.com, mns.com, outlook.com oraz ich krajowe rozszerzenia .de, .fr, .se.
Obecnie mamy problem z osobą, która nie płaciła faktury cały miesiąc, zresztą nie pierwszy raz.
Była już dwa razy całkowicie wyrzucana za braki wpłat.
Tym razem poczta jest na serwerze Yahoo.
Cały czas szły emaile o brakach wpłaty, we wtorki i w czwartki od 10-ego.
Łaskawie dopiero 30-ego września osoba ta po wielu emailach o braku wpłaty przyszła zapłacić tą wielką kwotę 49 złotych netto, w dodatku
dwiema kartami płatniczymi, żeby nie trzeba było podawać PIN przy płatności, co w sumie jest podejrzane ( kwota brutto to ponad 50 zł ).
Najprawdopodobniej na Yahoo jest ta sama historia co na Microsoft.
Jak idzie tam pełno emali o braku wpłaty to potem ich serwer odrzuca
emaile z naszego IP całkowicie.
Ponownie więc proszę ( jak w poprzednich artykułach ) o dopisywanie emaili WIODĄCEJ FIRMY Google
jako dodatkowych emaili a nie firm, które były znane 20 lat temu, jak była hossa w roku 2000 na giełdzie w USA spółek informatycznych.
Na dzień dzisiejszy Gmail dostarcza emaile najlepiej, gdyż najwyraźniej filtry spamu są
trochę bardziej wysublimowane niż w Microsofcie,
które działają tam na takiej zasadzie, że jak ktoś dużo rozsyła emaili to znaczy,
że nie należy ich dostarczać w ogóle.
A jak dodatkowo ktoś kliknie, że to spam to już na pewno ich nie należy dostarczać.
Niestety życie jest trochę bardziej skomplikowane.
Przypominam też, że można wysyłkę emaili weryfikować w Panelu Klienta.
Przypominam też, że wyżej wymienione kwestie są opisane w Warunkach Ogólnych do naszych umów.
NIE PŁACĄC W TERMINIE GENERUJECIE PAŃSTWO EMAILE O BRAKU WPŁATY, KTÓRE PÓŹNIEJ MAJĄ WPŁYW NA DZIAŁANIE SERWERÓW TAKICH JAK MICROSOFT I YAHOO.
W ZWIĄZKU Z POWYŻSZYM PROSZĘ NIE ZARZUCAĆ NAM, ŻE NIE POSYŁAMY EMAILI.
Addendum nr 1:
Dlaczego zatem raz jeden email dochodzi a innym razem nie ?
Serwery takiego typu jak Microsoft odrzucają emaile od konkretnego adresu IP przez ileś godzin.
Konkretny adres IP dostaje blokadę na ileś godzin – nie na zawsze.
Przypominamy odpowiedź z firmy Microsoft z 2018 roku, którą otrzymaliśmy po wypełnieniu prośby by nasz adres IP jednak odblokować :
We have completed reviewing the IP(s) you submitted. The following table contains the results of our investigation.
Conditionally mitigated.
Our investigation has determined that the above IP(s) qualify for conditional mitigation.
These IP(s) have been unblocked, but may be subject to low daily email limits until they have established a good reputation.
Please note that mitigating this issue does not guarantee that your email will be delivered to a user’s inbox.
Ongoing complaints from users will result in removal of the mitigation. Mitigation may take 24 - 48 hours to replicate
completely throughout our system.
Niestety, ale jeśli niektórzy z Państwa będą mieć to w nosie czy opłata jest wnoszona 10-ego, 15-ego czy 30-ego to nasz IP
serwera nigdy nie będzie
mieć odpowiedniej reputacji, nie mówiąc już o nakładach inwestycyjnych na malowanie ścian czy zakładanie nowych wirtualnych biur pod nowymi adresami.
Addendum nr 2:
Przypominam też, że pisałem w artykule o home.pl z września 2017 roku, że na serwerach jest
biała lista, której ustawienia powinny nadpisać wszelkie inne filtry spamu.
Proszę dopisywać nasz email do białych list !
Należy samodzielnie rozpoznać,
gdzie się klika by to zrobić.
Zespół VSL-System